13 000 personer intresserade sig för äldreomsorgen
Från 1 maj fram till midsommar 2023 genomförde SKR kommunikationskampanjen ”Fortsätt livet” för att öka intresset för jobben inom äldreomsorgen. Det resulterade i att 13 000 personer besökte kampanjsidan där de läste mer om utbildningar, lön och lediga jobb.
Totalt fick annonserna i kampanjen 1,7 miljoner exponeringar på Instagram, Facebook och digitala nyhetssidor. De som framför allt visade intresse var kvinnor mellan 45 och 55 år men också unga killar i tjugoårsåldern.
HR kan använda materialet
Du som är HR-ansvarig i en kommun eller region kan använda kampanjmaterialet i rekryteringssyfte. Region Gotland har bland annat använt sig av annonserna och vi uppmuntrar fler arbetsgivare att göra det med egna logotyper. På vår sida Fortsätt livet kan du ladda ner annonser för sociala och digitala kanaler, med eller utan text för kampanjen ”Fortsätt livet”.
Läs mer om kampanjen Fortsätt livet och ladda ner annonsmallar
Informationsansvarig
-
Paola Felicetti
Kommunikatör